​​​​Workshops

Skapa engagerade medarbetare

Workshopen ger kunskap som kommer öka företagets omsättning och få de anställda att längta efter att komma till jobbet.

Ge Peppe en till två dagar med hela ditt företag och jag lovar att ni sedan kommer skapa resultat som tidigare känts omöjliga.

Efter den här workshopen kommer dina anställda att vara utrustade med nya verktyg och insikter som kommer att öka er omsättning märkbart. Dagarna är fyllda med inspiration och insikter som garanterat kommer få dina anställda att längta tillbaka till att sätta igång med jobbet igen!

Workshopen innehåller följande pass:

  • Föreläsning om drivkrafter – vilka drivkrafter finns inom försäljning och hur du kan skapa vilka affärer du vill genom insikt i hur vi människor fungerar.
  • 10 steg till framgång i försäljning – verktyg, råd och tips till hur du når nya kunder och kommer till avslut.
  • Hur skapar vi ett framgångsrikt företag – hur skapar vi en engagerad organisation.
  • De 8 stegen som ger framgång – hur du hittar och behåller motivation, fokus och övervinner dina hinder.

Öka företagets försäljning

Ge mig en till två dagar med säljavdelningen och jag lovar att de sedan kommer skapa resultat som tidigare känts omöjliga.

Efter detta kommer säljarna att vara utrustade med nya verktyg, nya kunskaper och en längtan efter att få komma ut och träffa både nya och gamla kunder.

Dagarna innehåller följande fyra pass:

  • Föreläsning om försäljning – vad handlar försäljning egentligen om och hur du kan skapa vilka affärer du vill genom insikt i hur vi människor fungerar.
  • 10 steg till framgång i försäljning – verktyg, råd och tips till hur du når nya kunder och kommer till avslut.
  • Hur du skapar en framgångsrik säljavdelning – hur du får din säljavdelning att nå oväntade höjder med medarbetare som agerar i sammansvetsat team.
  • De 8 stegen som ger framgång – hur du hittar och behåller motivation, fokus och övervinner dina hinder.

Framgångsanalys

Att arbeta som säljchef och säljare idag kräver mer kunskap än tidigare. Konkurrensen är stenhård och alla vet att det kommer bli ännu tuffare framöver. Att då se över säljorganisationen för att se vad som kan förbättras och utvecklas är därför alltid en lönsam investering. Inspiratören och föreläsaren Peppe Ekmark hjälper dig att få företaget att nå oanade resultat.

En framgångsanalys innebär att följande områden ses över:

Säljmaterial

Är materialet rätt framtaget som gör att kunden ser vinsten med köpet. Är det uppbyggt på ett psykologiskt sätt som gör att att kunden inser vinsten av ditt erbjudande. 

Säljprocessen

Arbetar säljavdelningen effektivt och metodiskt för att skapa bästa förutsättningar till att göra ett bra arbete. Jobbar ni hårt eller smart?

Hur coachas säljarna och säljchefen

Vi är alla människor och drivs av olika saker. Finns det ett aktivt individuellt coachade för att få ut det bästa av alla säljare och säljchefer.

CRM-system

Vad finns idag? Används det på rätt sätt. Är det ett kontrollsystem eller ett motiverade verktyg som säljarna har nytta av. 

Prisbilden

Är det rätt prisbild? Vad är kunderna beredda att betala för era produkter/tjänster. Hur sätts priserna. Vad innebär en prishöjning på 10-20% på den totala omsättningen.

Lönesystemet

Löneläget mot övriga branscher. Provisionsersättning. Är det rätt uppbyggt för att motivera säljare och säljchefer till att göra det där extra som behövs ibland. Vad finns det för fällor.

Säljfrämjande åtgärder

Incitament program och säljtävlingar. Hur kan man utveckla dessa för att öka engagemanget hos alla och på så sätt skapa en ”självgående säljavdelning”

Säljträning

Tiderna förändras hela tiden och kunderna har mer valmöjligheter än någonsin. Hur ser säljträningen ut idag. Hur ofta sker säljträning och tränas det på rätt saker. 

Merförsäljning

Hur ser kunderbjudandet ut. Hur kan man skapa merförsäljning till befintliga kunder och skapa ett långsiktigt samarbete med kunden.

Kundurval

Går man på rätt kunder och vad ligger bakom beslut om vilka branscher man ska bearbeta. Finns det branscher som man inte tänkt på. 

Efter att ha gjort en framgångsanalys på säljavdelningen presenterar vi sen ett konkret förslag på hur ni kan öka omsättningen genom att ändra på några konkreta saker. Om ni sen gör det själva eller behöver hjälp av oss är helt upp till er.

Öka resultatet med minst 25% inom tre månader