Mina böcker

Lansering av Peppe´s nya bok –  7 sep

Vill du leda bra eller leda bäst?

8 steg som hjälper dig att hitta nyckeln till ditt och dina medarbetares hjärta

Tänk om att leda andra handlar om att leda dig själv. Tänk om det är sårbarhet som ger dig och dina medarbetare styrkan att lyckas.

Och tänk om det är en kärleksfull attityd till kunderna som gör företaget framgångsrikt. Om du vill komma till insikt om vad livet och affärer verkligen handlar om, då kommer den här boken att förändra ditt liv.

Peppe hjälper dig att hitta nyckeln till ditt och dina medarbetares hjärta. Du får 8 hemligheter som får ditt företag att blomstra fullt ut. På riktigt.

Du får också veta hur dina sämsta sidor kan göra dig till en ostoppbar ledare.

Leda bra eller leda bäst är en personlig och peppande bok om att skapa tillit, trygghet och förtroende så att du och dina medarbetare kan leva sina drömmar!

PSST! TJUVLÄS ETT KAPITEL!

Få ett kapitel ur Peppes kommande bok, fyll i din mailadress så skickar vi det på mail direkt!

Sälja bra eller sälja bäst : Hur du hittar nyckeln till kundens hjärta

Hans sätt att utbilda inom försäljning är unikt likaså hans passion att leva sin dröm, att våga och att brinna. Peter Peppe Ekmark lämnar ingen oberörd!Trots sitt extremt dåligt självförtroende började Peter Ekmark redan som tolvåring sin resa till att bli en framgångsrik säljare. Hans nyfikenhet och förmåga att bygga varma relationer gav honom ett stöttande och utvecklande nätverk.I sin bok Sälja bra eller sälja bäst – hur du hittar nyckeln till kundens hjärta, tar författaren upp 10 viktiga verktyg som behövs för att lyckas med framgångsrik försäljning:1. Vinsten för kunden2. Boka kundbesök3. Första mötet med kunden 4. Behovsanalysen5. Presentationen6. Invändningshantering7. Avslutsteknik8. Uppföljningen,9. Att tänka på som säljare 10. Den personliga vinsten

Allt detta berättas på ett roligt och inspirerande sätt med många historier och tips från verkliga livet.Idag har Peppe Ekmark mer än 30 års erfarenhet som säljare, säljchef och försäljningsdirektör b.la. inom MTG-koncernen. Han har fått utmärkelser, blivit nominerad till årets entreprenör och även prisats för att ha skapat Sveriges bästa säljkår i mediebranschen.

Inom Kinneviks-koncernen ledde han Metros annonsavdelning till försäljningsrekord och har även gjort samma framgångsresa som försäljningsdirektör för TV3 regional. Däremellan har han hunnit med att skapa nya företag, bygga hus i Toscana, skriva böcker och tusen andra saker.

Pojken som levde sina drömmar

Pojken som levde sina drömmar bygger på en sann, inspirerande, historia. Peppe var en blyg, osäker, liten kille som växte upp i en av Stockholms förorter. Hans blyghet gjorde honom ointressant för tjejer i hans ålder, de valde hellre att spendera sin tid med Peppes tvillingbror.Det sved, Peppes självförtroende fick sig en törn och skapade en svag självbild som tog honom många år att vända till något positivt. Men Peppe var smart. Han var nyfiken, modig, kreativ och älskade att pröva och genomföra sina många idéer. Idéer som tog honom från sin egen cykelverkstad rakt in i den hårda och tuffa mediabranschen.Det var startskottet på ett liv fullt av motgångar, men även framgångar. Det här är en historia om att aldrig ge upp dina drömmar och att aldrig, oavsett hur blyg och osäker du är, sluta sikta mot stjärnorna.

Ta del av en fängslande berättelse om relationer, entreprenörskap, en sexkurs, skilsmässor, en spåkvinna och djup smärta men framförallt mycket stor och varm glädje över livet och dess möjligheter.

X